כתב הגנה/ כתב התנגדות


לכתב הגנה חשיבות רבה היות והוא מגדיר ותוחם את עיקר המחלוקת בין הצדדים. טענה אשר לא מוכחשת על ידי הנתבע בכתב ההגנה כאילו הנתבע הודה בה.
קיימת חשיבות רבה לאופן בו מנוסח כתב ההגנה ולטענות אשר מועלות בו. קודם להגשת כתב ההגנה מומלץ לעבור בדקדקנות על כתב התביעה מבלי להחסיר פרט ולהתייחס לכל טענה אשר העלה התובע תוך צירוף ראיות הסותרות את טענותיו והוראות חוק רלוונטיות התומכות בטענותיכם. אי הגשת כתב הגנה במועד עשויה להביא למתן פסק דין נגדכם ולגרור אחריו הליכי הוצאה לפועל אשר ינקטו נגדכם במידה ולא תסדירו את החוב נשוא פסק הדין.
גם במקרה כזה, חשוב לדעת שניתן להחזיר את הגלגל לאחור באמצעות הגשת ערעור ו/או בקשה לביטול פסק דין. יחד עם זאת הדבר כרוך, ברוב המקרים, בהוצאות אשר יפסקו לזכות התובע במידה וימצא כי הנתבע התרשל בשל אי הגשת כתב ההגנה במועד.
מומלץ תמיד להיוועץ עם עורך דין הבקיא בתחום בו הוגשה התביעה, על מנת שידע למקסם את טענות ההגנה שלכם בצורה הטובה ביותר ולהביא לדחיית התביעה במקרים בהם ניתן.
משרדנו מתמחה בתחום המשפט המסחרי עם דגש על תביעות כספיות ו/או חוזיות ובתחום חדלות הפירעון על כל היבטיו.

טענת פרעתי 
טענת "פרעתי" משמעותה שלטענת החייב, החוב בעקבותיו נפתח תיק ההוצאה לפועל נגדו כבר שולם (נפרע) ולכן פתיחת התיק אינה מוצדקת ויש לסגור אותו.
החייב יכול להגיש טענת "פרעתי"' בכל שלב החל ממועד פתיחת תיק ההוצל"פ (רע"א 9302/02 בנק ירושלים נ' גורדון, פ"ד נז(5)72).
יש חשיבות רבה לאופן בו מוגשת טענת "פרעתי"' מאחר ואם אינה מוגשת בצורה נכונה דינה להידחות על הסף ובכך למצות את טענות החייב כאשר המשמעות הינה חידוש כל הליכי ההוצאה לפעול נגדו תוך השתת ההוצאות על החייב. בהקשר זה יצוין כי טענת 'פרעתי' אינה מקנה לחייב עיכוב הליכים אוטומטי בתיק ההוצאה לפועל ועליו להגיש בקשה נפרדת לשם כך.
טענת 'פרעתי' יכולה להיות מוגשת בכל סוגי התיקים כגון תיק לביצוע שטר, תיק למימוש משכון, תביעה על סכום קצוב וכן בתיקים לביצוע פסק־דין הכוללים ביניהם תיקי מזונות, בהם קיימת רגישות מיוחדת היות ומדובר בדרך כלל בכספים להם זכאי הקטין ולכן ישנה חשיבות רבה בידע רחב בכל הנוגע לדיני משפחה על מנת שניתן יהיה למצות את טענות החייב עד תום.

התנגדות בהוצאה לפועל
ככלל, התנגדות בהוצאה לפועל תוגש תוך שלושים ימים ממועד המצאת כתב האזהרה לחייב (בכפוף לסייגים ו/או תיקים כגון ביצוע פס"ד למשל בו התקופה קצרה יותר).
חשוב לדעת כי לא כל תיק הוצאה לפועל שנפתח הוא בהכרח חוב שיש להכיר בו. לשם כך, מעגן החוק את זכותו של החייב להגיש כתב התנגדות ככל והוא חולק על החוב בגינו נפתח התיק.
במקרה בו ההתנגדות מתקבלת על ידי בית המשפט הדן בהתנגדות, יעבור התיק לפסים של תביעה אזרחית רגילה לכל דבר ועניין.
לכל אדם יש את הזכות להתגונן כאשר הוא חושב שנעשה לו עוול והחוב נוצר שלא בצדק או שבכלל לא היה צריך להיווצר מלכתחילה.
משרדנו בקיא ומנוסה ברזי חוק ההוצאה לפועל ו/או חוקים רלוונטיים נוספים. היו בטוחם שעקב ניסיוננו הרחב בתחום נדע למצות את זכויותיכם בצורה הטובה יותר למול הערכאות המשפטיות.
לעורך דין דורון בלו, ניסיון רב, של שנים רבות בניהול תיקי התנגדות, טענות פרעתי וכתבי הגנה עם אחוזי הצלחה גבוהים ביותר, בין היתר בתיקי התנגדות של בנקים, חברות אשראי גדולות, חברות רכב ועוד.




לפרטים נוספים ויצירת קשר, השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם



    x
    סייען נגישות
    הגדלת גופן
    הקטנת גופן
    גופן קריא
    גווני אפור
    גווני מונוכרום
    איפוס צבעים
    הקטנת תצוגה
    הגדלת תצוגה
    איפוס תצוגה

    אתר מונגש

    אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

    סייגי נגישות

    למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

    רכיב נגישות

    באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים. רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.